Mindfulness – reducer stress og blodtryk og få bedre livskvalitet

Mindfulness har ikke noget at gøre med religion. Det er kendt i forskellige sammenhæng lang til før Kristi fødsel, men det er først de seneste år, der er blevet videnskabeligt dokumentere, hvorfor det virker så effektivt.
Du kan se det dokumenteret i TV-udsendelsen ”Sjæl og Videnskab” 

Med mindfulness kan du opnå:

  • Mindre stress
  • Større glæde
  • Større empati
  • Forøget opmærksomhed og fokus
  • Stærkere immunforsvar
  • Lavere blodtryk
  • Bedre søvnkvalitet
  • Færre humørsvingninger
  • Lavere hjerterytme

Lider du af uro, eller “tankemyller” kan mindfulness hjælpe dig.

Mindfulness betyder ”bevidst nærvær”.

Du bliver mere fokuseret på at leve i ”nuet”  Du træner i at se, høre og føle bevidst.

Din bevidste hjerne kan kun arbejde med et problem ad gangen.

Du lære at observere, åbenhed med bevidst, ikke dømmende indsigt. – vente – acceptere og derpå handle på eller give slip.

Vi er tilbøjelige til meget hurtigt at beslutte – godt/dårligt – li’/ikke li’ – pæn/grim o.s.v.

Ved at observere med åbenhed og ikke dømmende indsigt og vente, åbner vi mulighed for flere valgmuligheder og kan træffe bedre beslutninger.

En session med Mindfulness består af flere øvelser og en guidet meditation.

Mindfulness er også velegnet til familier, og klasser der har problem med koncentration.

Kontakt mig. Brug kontaktformularen.